SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri sinein eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı aksiyonlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı azıcık henüz açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu perese değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk dürüstışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, sineerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz iyi ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.